Sałatka z balsamicznie pieczoną brzoskwinią i figami z boczkiem i serem pleśniowym Przepis

Ten przepis na balsamiczną sałatkę z pieczonych brzoskwiń i fig z bekonem i serem pleśniowym został zainspirowany moją podróżą do Lodi w Kalifornii z Almond Board of California! Pełna letnich produktów i kalifornijskiego sera pleśniowego, jest odą do sezonu zbiorów.

Ujawnienie informacji: Moja podróż do Kalifornii była sponsorowana przez Almond Board of California. Nie otrzymałam wynagrodzenia za napisanie tego postu, a wszystkie myśli i opinie są moje własne.

Wróciłam z mojej podróży do Lodi w Kalifornii z California Almonds kilka dni temu i miałam okazję zastanowić się nad tym, jakie to było niesamowite doświadczenie. To było odświeżające zobaczyć, jak duża organizacja w przemyśle spożywczym/rolniczym podjęła ogromne kroki w celu promowania inicjatyw ekologicznych i badań nad żywieniem. Chociaż celem wyjazdu było zdobycie wiedzy na temat migdałów, czuję się również niesamowicie zainspirowana po spędzeniu czasu z tyloma mądrymi, utalentowanymi i ambitnymi dietetykami. Dziękuję przemiłemu zespołowi z Almond Board of California za zaplanowanie tak niesamowitego doświadczenia i zaproszenie mnie do wzięcia w nim udziału!

Zanim podzielę się balsamiczną sałatką z pieczonych brzoskwiń i fig, zainspirowaną podróżą, chciałabym podzielić się kilkoma ciekawostkami z tych pięknych kilku dni, które spędziłam w Lodi!

Po niezbyt przyjemnym locie (jedyna część podróży, która nie była absolutnie bajeczna!), w końcu udało mi się dotrzeć do Wine & Roses Hotel and Spa w Lodi, w Kalifornii. Chociaż przed wyjazdem nie słyszałam o Lodi, jest to główny obszar uprawy winorośli w Kalifornii, gdzie uprawia się winogrona do wielu win z hrabstwa Napa/Sonoma. Teren hotelu był absolutnie przepiękny, podobnie jak mój pokój, idealny na romantyczny weekendowy wypad lub, no wiecie, imprezę z okazji Dnia Dziecka blogerów dietetyków.

Z powodu opóźnienia lotu przegapiłam pokaz kulinarny z przepisami inspirowanymi migdałami, ale zdążyłam na piękną i zdrową kolację na świeżym powietrzu w hotelowym pawilonie. Moja droga przyjaciółka Meme zarezerwowała mi miejsce przy stole z moimi przyjaciółkami z Blog Brulee: McKenzie z NourishRDs i Kylie z Imma Eat That, a także z moimi byłymi przyjaciółmi online, a teraz prawdziwymi przyjaciółmi - Alexem z Delicious Knowledge i Emily z Zen and Spice. Miałam również okazję spotkać Megan (aka Healthy Grocery Girl) i Abbey z Abbey's Kitchen, dwie dietetyczki, których pracę od dawna podziwiam. Spędziłyśmy wieczór na pogawędkach o odżywianiu, naszych karierach i dietetyce jako zawodzie. Dobrze było przebywać wśród dietetyków o tak podobnych poglądach!

Pieczony łosoś, sałatka, grillowane warzywa i pilaw ryżowy

Kolacja w hotelu Wine and Roses

Następnego ranka zwlokłam się z łóżka na zajęcia jogi prowadzone przez Alex. Jest ona niesamowitą instruktorką i jeśli kiedyś zostanę milionerką, zatrudnię ją jako moją osobistą joginkę! Orzeźwiające zajęcia jogi na przepięknym terenie hotelu były dokładnie tym, czego potrzebowałam, by pokonać jet lag.

Trwałość migdałów:

Po śniadaniu wszyscy zasiedliśmy do porannych prezentacji na temat wszystkiego, co związane z migdałami. Biorąc pod uwagę całą negatywną prasę na temat migdałów i zużycia wody podczas suszy w Kalifornii, byłam szczególnie zainteresowana tym, co mieli do powiedzenia. Samodzielnie przeprowadziłem wystarczająco dużo badań, aby wiedzieć, że migdały nie są tak czarnymi charakterami suszy, jak się je przedstawia, ale chciałem dowiedzieć się więcej. Oto podsumowanie kilku ciekawych faktów, których się dowiedzieliśmy:

• Kalifornijska Rada Producentów Migdałów (Almond Board of California) jest organizacją non-profit, finansowaną z własnych środków, która reprezentuje producentów migdałów w Kalifornii. Ponad 90% z nich to gospodarstwa rodzinne, a około 75% gospodarstw ma mniej niż 100 akrów. Pieniądze organizacji przeznaczane są na finansowanie badań nad właściwościami odżywczymi migdałów i metodami ich uprawy.

• Migdały rosną w klimacie śródziemnomorskim, a zatem mogą rosnąć tylko w pięciu rejonach świata - w basenie Morza Śródziemnego, Chile, na wybrzeżu Afryki Południowej, na południowo-zachodnim wybrzeżu Australii i oczywiście w Kalifornii, gdzie uprawia się około 83% migdałów na świecie. Migdały są drugą najbardziej dochodową uprawą w Kalifornii.

• Migdały są blisko spokrewnione z brzoskwiniami. Naprawdę! Zewnętrzna część, zwana łupiną, przypomina miąższ brzoskwini, ale po wysuszeniu jest sprzedawana jako część paszy dla zwierząt, gdzie zastępuje bardziej wodochłonne uprawy, takie jak lucerna. Łupina, którą można zobaczyć, kupując orzechy w łupinach, jest wykorzystywana do produkcji energii alternatywnej, a my oczywiście jemy orzechy :)

• Od ponad 30 lat, nie tylko od początku suszy, organizacja Almond Board finansuje badania mające na celu zmniejszenie zużycia wody przy uprawie migdałów. Około 83% plantatorów stosuje nawadnianie zależne od zapotrzebowania, czyli takie, w którym na podstawie danych o glebie, drzewach i warunkach pogodowych ustala się, ile wody należy użyć, a 70% stosuje mikronawadnianie, czyli podawanie wody bezpośrednio do korzeni. To jeden z powodów, dla których do uprawy migdałów potrzeba dziś 33% wody w porównaniu z sytuacją sprzed 10 lat. Więcej informacji na temat zrównoważonego rozwoju można znaleźć na ich stronie internetowej.

• Ryzykując stwierdzenie oczywistości, migdały rosną na drzewach, a drzewa są korzystne dla środowiska, zwłaszcza ze względu na ich zdolność do wiązania dwutlenku węgla i utrzymywania czystego powietrza. Badanie cyklu życia migdałów wykazało, że przemysł migdałowy jest bliski osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla i aktywnie podejmuje kroki w kierunku osiągnięcia tego celu.

• Migdały i pszczoły to najlepsi kumple. Migdały są pierwszym naturalnym źródłem pożywienia pszczół każdej wiosny, a bez pszczół, które zapylają, migdały po prostu by nie istniały. Jestem pewien, że wielu z Was słyszało o niszczycielskich upadkach kolonii, które dotykają populacje pszczół miodnych, dlatego też California Almond Board sfinansowała więcej badań nad zdrowiem pszczół niż jakakolwiek inna organizacja zajmująca się uprawami i towarami. Dowiedz się więcej na temat związku pszczół i migdałów na ich stronie internetowej.

Po spaleniu mnóstwa energii mózgowej nadszedł czas na pyszny obiad z grilla. Ten makaron z serem...

Po obiedzie zebraliśmy się ponownie na Smart Snack Off, gdzie podzieliliśmy się na grupy i stworzyliśmy migdałowe przekąski w oparciu o zachowania konsumentów i modne składniki. Moja grupa - Deanna, Abby, April, McKenzie i ja - przygotowała słodko-pikantny batonik z migdałami, chrupkami z brązowego ryżu, masłem migdałowym i miodem, przyprawiony chili guajillo i odrobiną kurkumy. Osobiście uważałam, że nasz przepis zwyciężył, ale niestety sędziowie nie.

Mieliśmy długą przerwę przed kolacją, więc Lisa z Healthy Nibbles and Bits, Alex, Meme i ja poszliśmy na degustację wina. Jak to w Kalifornii! Wiele z moich najciekawszych momentów z tej podróży spędziłam właśnie z tą trójką - to takie zabawne kobiety!

Degustacja wina z Lisą, Alex i Meme w hotelu Wine and Roses

Na kolację odwiedziliśmy winiarnię Lange Twins, gdzie zostaliśmy zaproszeni na wycieczkę po winnicy i kolację w przepięknej piwnicy. Stół był tak pięknie zastawiony, że ciągle powtarzaliśmy, że czujemy się jak na ślubie z Pinteresta!

Sałatka z jicamy i pomarańczy

Najbardziej epicki tort migdałowy w moim życiu

Następnego ranka wstałam bardzo wcześnie, żeby pójść pobiegać z Deanną, Kim z KH Nutrition, Heather ze Spright i Kylie. Wszystkie one są prawdziwymi biegaczkami, więc trochę się bałam, że zostanę w tyle, ale po prostu poszłyśmy na długi bieg i miałyśmy mnóstwo przerw na zdjęcia wspaniałego zachodu słońca nad jeziorem Lodi!

Wschód słońca nad jeziorem Lodi

Tankowanie figami, które zebraliśmy w hotelu

Zbieranie migdałów:

Po śniadaniu w hotelu pojechaliśmy do Travaille i Phippen, sadu migdałowego i zakładu przetwórczego, gdzie mogliśmy zobaczyć w akcji wszystko, czego nauczyliśmy się poprzedniego dnia. Dla mnie najważniejszym punktem programu było zjedzenie migdałów prosto z drzewa i zobaczenie otrząsacza migdałów, który sprawił, że poważnie rozważałem zmianę zawodu. Zobacz filmik z tego wydarzenia na moim Instagramie!

Drzewo migdałowe

Trzy części migdała

Shaker do migdałów

Jak zrobić deszcz.... migdałów!

Następnie zostaliśmy zaproszeni na piękny piknikowy lunch. Zjadłam kanapkę z grillowanymi warzywami i kozim serem, sałatkę z farro, sałatkę z ogórkiem i fetą, a na deser - makaroniki i brzoskwiniowo-migdałowy cobbler w słoiku.

Potem nadszedł czas pożegnania z moimi nowymi i starymi przyjaciółmi! Ponieważ tego wieczoru miałam późny lot, spędziłam noc w hotelu z McKenzie i nadrobiłyśmy zaległości w pracy w naszym prowizorycznym biurze na dziedzińcu hotelu. Nieźle! Po jej wyjeździe z przyjemnością zjadłem samotnie mięso w hotelowej restauracji na patio porośniętym wisteriami. Zacząłem grać na telefonie, ale wtedy zdałem sobie sprawę, że mam doskonałą wymówkę, by naprawdę świadomie jeść. Odłożyłam więc telefon i w pełni zanurzyłam się w posiłku i pięknym otoczeniu.

Pieczone ahi z risotto z shiitake i edamame

Figi i mascarpone na cieście z kozim serem oraz lody z koziego sera skropione miodem.

Hotel Wine and Roses był przepiękny!

Sałatka inspirowana latem w Kalifornii:

Można by pomyśleć, że po tej podróży będę mieć już dość migdałów, ale nie! Wróciłam do Karoliny Południowej zainspirowana do stworzenia tej balsamicznej sałatki z pieczoną brzoskwinią i figami! Chciałam stworzyć świeżą sałatkę, która pozwoli migdałom zabłysnąć. Dodałam balsamicznie pieczone brzoskwinie, ponieważ brzoskwinie są bliskim krewnym migdałów, a to słynny produkt z mojego stanu. Figi pochodziły z soczystych, dojrzałych fig rosnących wokół naszego hotelu. Następnie dodałam opiekane migdały, bekon i ser pleśniowy, który sprawia, że każda sałatka smakuje lepiej! Postaraj się znaleźć ser pleśniowy z Kalifornii, aby utrzymać ją w temacie!

Balsamicznie pieczone brzoskwinie są tu zdecydowanie gwiazdą. Dzięki balsamicznemu i miodowemu składnikowi uzyskują piękną karmelową powłokę, a piekarnik podkreśla ich słodycz. Jest pyszny i aromatyczny!

Sałatka z balsamicznie pieczonymi brzoskwiniami i figami z boczkiem i serem pleśniowym Przepis

Obsługuje 4 porcje

• 1 1/2 łyżki stołowej musztardy ziarnistej

• 2 łyżki stołowe octu jabłkowego z cydru

Instrukcje

1. Rozgrzej piekarnik do 400 stopni.

2. Przetnij każdą brzoskwinię na pół wokół otworu, a następnie oderwij od niego. Przetnij każdą połówkę brzoskwini na pół, a następnie na ćwiartki. Ułożyć ćwiartki brzoskwiń w naczyniu do pieczenia. Wymieszać ocet balsamiczny z miodem i skropić nim brzoskwinie. Doprawić solą i pieprzem. Wstaw do piekarnika i piecz 30 minut, aż brzoskwinie się skarmelizują i zmiękną.

3. Podczas gdy brzoskwinie się pieką, usmażyć boczek na patelni na średnim ogniu, aż będzie chrupiący, przewracając w połowie. Przełożyć na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym i odstawić. Po ostygnięciu pokruszyć.

4. Umieścić zieleninę w dużej misce sałatkowej. Dodać figi, pieczone brzoskwinie, pokruszony bekon, ser pleśniowy i migdały.

5. W małej miseczce ubić oliwę z oliwek, musztardę i ocet. Skropić sałatkę, wymieszać i podawać.

Więcej przepisów na letnie sałatki:

Sałatka z jarmużu i wiśni z grillowanym halloumi

Sałatka z ciemnymi wiśniami i chrupiącą szynką

Sałatka z figami i szynką