Przepis Po'e: Polinezyjski Bananowy Pudding

Wypróbuj ten przepis na po'e, który jest odtworzeniem jednego z moich ulubionych odkryć kulinarnych z naszego miesiąca miodowego na Wyspie Wielkanocnej. Po'e, polinezyjski pudding bananowy, to lekko słodzony, gęsty i owocowy deser, często podawany z kremem kokosowym. Składa się z mniej niż pięciu składników i jest bardzo łatwy do zrobienia przy użyciu składników ze spiżarni!

Chyba potrzebuję wakacji. Wiem, co sobie myślisz. Czy nie masz wolnego w pracy na Święto Dziękczynienia? I nie byłeś w Yellowstone zaledwie trzy miesiące temu? Tak, wiem. Bakcyl wędrówki mocno mnie ugryzł.

Ponieważ nasza następna podróż jest oddalona o dobre 6 miesięcy, robię to wspominając minione podróże, odtwarzając niektóre z naszych ulubionych przepisów z minionych podróży, w tym ten prosty przepis na po'e, polinezyjski pudding bananowy, którym delektowaliśmy się podczas naszego miesiąca miodowego na Wyspie Wielkanocnej.

Scott zaskoczył mnie (i naszych gości weselnych) celem podróży poślubnej podczas naszego przyjęcia weselnego. Jeśli jeszcze nie wiedziałam, że mam zwycięzcę w swoich rękach, to byłam absolutnie pewna, kiedy zaplanował dwa tygodnie w Chile, w tym wycieczkę do najważniejszego miejsca na świecie, które chciałam zobaczyć - na Wyspę Wielkanocną! Jeśli nie znasz Wyspy Wielkanocnej, jest to najbardziej odizolowana, zamieszkana wyspa na świecie, oddalona o 1100 mil od najbliższej zamieszkanej wyspy i 2300 mil (oraz 8 godzin lotu samolotem) od wybrzeży Chile. Największą atrakcją, oprócz wspaniałej wulkanicznej scenerii, jest prawie 1000 moai, gigantycznych wyrzeźbionych figur rozrzuconych po całej wyspie.

Nasz drugi dzień na Wyspie Wielkanocnej spędziliśmy rano jeżdżąc konno do najwyższego punktu na wyspie. Była to zdecydowanie wycieczka, którą mój mąż zaplanował wyłącznie dla mojej korzyści, jako że ja byłam konną dziewczyną dorastającą, a mój mąż jeździł konno tylko raz wcześniej i jestem prawie pewna, że był to kucyk na jarmarku lub coś w tym stylu. Tak czy inaczej, miałam niezły ubaw, galopując w górę. Ale Scott jakoś został sparowany z najbardziej OOC konia, który nazwaliśmy Ricardo Roberto (aka Ricky Bobby) za jego desperacką potrzebę bycia przed wszystkimi innymi końmi, często umieszczając mojego biednego męża z zerowymi umiejętnościami jazdy, na samym przodzie paczki.

Kiedy wróciliśmy do miasta, umierałyśmy z głodu. Tylko jedna restauracja była wciąż otwarta, i na szczęście jedzenie było niesamowite! Cieszyliśmy się bardzo potrzebnym zimnym piwem, talerzem carpacchio z przegrzebków i ceviche z tuńczyka podawanym z po'e i tym lekko słodzonym polinezyjskim pączkiem bananowym, w którym się zakochaliśmy.

Byłam zdesperowana, aby znaleźć dobry przepis na po'e po powrocie do domu i byłam naprawdę podekscytowana, gdy natknęłam się na ten z Polynesian Kitchen, i zdałam sobie sprawę, że jest to o wiele łatwiejsze niż myślałam! Zazwyczaj robi się go z bananami, ale są też wersje z mango i papają. Z tylko czterech składników, to nie może być prostsze. Zaraz po wyjęciu z piekarnika, jest nieco bardziej puszysty i lżejszy, ale my mieliśmy go w temperaturze pokojowej. Bardzo spodobał mi się pomysł podania tego przepisu na po'e w stylu deserowym wraz z bitą śmietaną kokosową.

Dostosowałam nieco przepis na po'e, aby użyć zwykłej mąki uniwersalnej zamiast mąki arrowroot, ponieważ to właśnie ją miałam pod ręką. Ale jeśli masz mąkę arrowroot, lub nie możesz jeść glutenu, spróbuj tego zamiast niej.

Podczas gdy ja podaję ten przepis jako deser, my pierwotnie mieliśmy go jako dodatek do ceviche, więc nie krępuj się podawać go razem z pikantnymi daniami, jak również!

Ten po'e przepis został zaktualizowany, aby dać ci najlepszą możliwą zawartość.

Polinezyjski pudding bananowy - Po'e

Składniki:

• 4 filiżanki puree bananowego, z około 6-8 bananów

• 1/2 szklanki miodu lub brązowego cukru

• 1 filiżanka mąki uniwersalnej

• 2 łyżeczki wanilii

• 1/4 łyżeczki soli

• Olej kokosowy

• Mleko kokosowe lub śmietanka, do podania

Instrukcje:

1. Rozgrzej piekarnik do 375 stopni. Zmiksować banany, miód, mąkę, wanilię i sól w robocie kuchennym, aż do uzyskania puree.

2. W średniej wielkości naczyniu do pieczenia posmarować odrobiną oleju kokosowego. Wlej ciasto. Piec 35-40 minut, aż będą twarde. Wyjmij z piekarnika i pozostaw do ostygnięcia. Podawaj na ciepło lub schłodź w lodówce. Pokrój w plastry lub kostkę, a następnie skrop śmietanką kokosową lub mlekiem przed podaniem.

Jeśli podoba Ci się ten przepis na po'e, być może spodobają Ci się również te przepisy na banany:

View fullsize

Pieczone banany z kremem kokosowym, ciemną czekoladą i pistacjami

Koktajl truskawkowy i śmietankowy

Zobacz pełnowymiarowy

Potrójnie czekoladowe lody bananowe z wegańską magiczną skorupką